var rädd om dig.

Ni vet hur bloggar man läser blir liksom lite som vänner? Jag har läst Annika Marklunds blogg sedan 2006. En fin tjej som just förlorat sin bästa vän i cancer.

Nu är hon själv drabbad.
-
Livmoderhalscancer. Och vet ni vad det dumma är? Att det är så många som slarvar med att gå på regelbundna kontroller hos gynekologen för att upptäcka eventuella cellförändringar i tid. Inklusive jag. För man tänker ju så, att det där händer inte mig. När jag fick hem min kallelse när jag fyllt 23 låg den i bokhyllan ungefär tills jag fyllde 24, sedan slängde jag den och sen glömde jag bort allt sånt.
-
Nu låter jag detta bli en väckarklocka. Jag tycker att du ska göra det också. Har du också struntat i den där cellprovtagningen? Gör som jag och ring och boka tid idag.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0