close your eyes and don't ask why

Premiären som projektledare gick bra. I lördags kom vi tidigt till Lunds Stadsbibliotek för att realisera projektet som vi arbetat med sedan februari: Ett Leende- för att glädje är hälsa. Jag har berättat förut om vårt samarbeta med Min Stora Dag, våra besök på universitetssjukhuset och vår konstutställning som alltsammans var upptakt till den 22 oktober.
-
Jag ska gubevars inte berätta om hela dagen. Men när Carolina Wallin Peréz med gitarristen Filip Bekic började sjunga och spela så fina barnvisor som Vargsången, Det gåtfulla folket och Kalles Klätterträd och alla småttingar sprang runt eller satt beskedligt och tittade, då nöp det ganska mycket i hjärtat. Solen strömmade in genom takfönstren som en perfekt återspegling av mitt känslotillstånd. Det hela firades med min finaste vänner genom en alldeles utomordentlig kväll plus rödvin.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0