matorgie.

Den senaste tiden har det varit mycket mat. Bakning till exempel är som terapi för mig och det har blivit både kanelbullar, cupcakes samt en halvt misslyckad äppelsockerkaka (som var jättefin men jag blev lurad av den fasta konsistensen och lät den inte genomgräddas...). Det har varit kräftskiva med så obscent mycket mat att mitt Ikea-bord nästan rasade och det har varit kantarellsmörgås med årets första kantareller på extrapris. Äntligen är magondan och illamåendet över och jag kan äta igen!
-
Det har dock inte bara varit frid och fröjd. I denna stund läcker mitt kylskåp och måste städas ur och fixas. Förra veckan fann jag djur i två produkter i skafferiet och därmed slängde jag varenda ingrediens och diskade varendaste fat. Höstrengöringen blev alltså av, om så högst ofrivilligt.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0