les aventures extraordinaires.

Påskhelgen har spenderats på bästa tänkbara sätt i Malmö med obskyra mängder påskgodis och lika obskyra mängder god mat och gott sällskap. När man någon gång mellan allt ätande måste vila magen så är en lättsam film rätta avslappningen. Vi upptäckte en underbar fransk film, Les aventures extraordinaires d'Adèle Blanc-Sec (eller Adéle and the secret of the mummy som den heter på engelska). Påminner lite om Amélie från Montmartre som är en av mina favoritfilmer, och lite om Indiana Jones. Den utspelar sig i början av 1900-talet (bästa!) i Paris och handlar om den fräcka, glada och modiga journalisten Adéle och hennes äventyr. Jag tänker inte ens försöka beskriva mer än så för jag kan verkligen inte göra historien rättvisa i en kort sammanfattning. Den är alldeles fruktansvärt fransk, rolig, quirky och spännande och jag tycker ni ska ta och se den!

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0