på oerhört tassande fötter, jag tumlar tätt intill.

Jag har fått dille på att vika papperstranor! När jag hade lärt mig på origamipappret jag köpte klippte jag ut på vackert mönstrade tidningssidor. Nu kan jag ju inte vika en massa tranor och samla på hög, det är jag medveten om. Min idé är att hitta ett litet stycke fin trädgren att hänga längs gardinstången med några tranor hängandes i. Om det blir fint vet jag inte förrän jag provat. Fascinerande avslappnande är det i alla fall att vika dessa pappersvarelser.
Det var Santie och jag som satte oss för att lära oss vika tranor en kväll och vi använde oss av det här diagrammet. På samma sida finns även videoistruktioner som kan vara bra att titta igenom först så att man förstår diagrammet. Lycka till om du tänker prova!

Det ni säger
Postat av: Linda

Jag tror att det kan bli jättevackert att hänga dina tranor från en gren (gärna en sån där snirklig, typ järnek). Eller tillverka en mobil kanske? :)

2012-01-12 @ 08:04:52
URL: http://www.lindaforsberg.se/blog
Postat av: Sandra

Precis en sådan hade jag tänkt mig! Annars blir det faktiskt en mobil, nu när du säger det tror jag nästan att det kan bli ännu vackrare:)

2012-01-12 @ 14:38:51
URL: http://lovlilett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0