jag var ett sommarbarn.

 
Äntligen, ÄNTLIGEN kom sommaren till fosterlandet. Flyttskit sker med andra ord på nätterna nu, jag ska ta tillvara på varenda liten solstråle som jag kan komma åt!
 
Jag är verkligen ett sant sommarbarn. När solen lyser och den ljumma sommarvinden fläktar genom lövverken, då vill jag göra allt ute och jag blir så otroligt pigg och energisk. Jag äter mina måltider utomhus, läser utomhus, går runt, ringer viktiga telefonsamtal, surfar och till och med städar utomhus (fönsterputsning är perfekt en fin kväll som denna). När jag blir ännu mer vuxen än 25 ska jag utan tvekan ha ett litet sommartorp någonstans vid en fin sjö, där jag kan släppa ut sommarbarnet varje solskensstund. Jag vet, nu är jag lyrisk. Hög på sol eller solsting kanske.
 
Som Bengt Alsterlind alltid sa i Hajk- tjipp!

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0