konstnären.

 
Igårkväll fann jag min nya favoritfilm. 
 
Jag har velat se "The Artist" ända sedan jag hörde talas om den i vintras. Eller, egentligen hörde jag bara att den var bra och att den handlade om en stumfilmsstjärna och redan vid det sistnämnda ordet var jag såklart totalsåld. Och nu är jag såld på riktigt!
 
"The Artist" är gjord som en svartvit stumfilm och det kan ju låta riktigt tråkigt, men det var verkligen underbart! Stumfilmsstjärnan George Valentins värld skakas i grundvalarna när Hollywood alltmer går över till att producera så kallade "talkies". Han klamrar sig stenhårt fast vid sina glansdagar samtidigt som den oemotståndligt charmiga Peppy Miller förvandlas från dansflicka till filmvärldens nya älskling. 
 
Det enda jag känner just nu är att jag skulle vilja se den här filmen om och om igen flera gånger på raken!
 

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0