DIY coasters.

Ett bra tag har jag velat göra egna glasunderlägg av kartan jag och Anne nyttjade flitigt under Parisresan i somras. Idag fick jag äntligen tummarna ur!

Hur enkelt som helst egentligen. Du behöver:
Kork (jag köpte billiga korkunderlägg på Ikea)
Den bild du vill göra underlägget av
Hobbykniv
Akryllack eller något annat vattenbaserat lack. Jag använde ett med matt finish.
Pensel
Skär ut bilderna (eventuellt korken om du köpte ett helt ark) i den storleken de ska vara i. Måla ett lager akryl på korkplattans ovansida och sidorna och fäst noggrannt bilden ovanpå. Släta ut den och tryck lite på den så att den verkligen fäster. Måla ovanpå alltihopa med lack, låt torka någon timme och måla sedan på ett lager till. Låt det torka ett dygn typ, för att det säkert ska vara torrt när du börjar använda det.
Voilá!

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0