reflektioner.

Hej därute!
Jag tar en kort paus i mitt maratonpluggande (denna veckan är det biblioteket 9-19 som gäller så att jag kan vara ledig i helgen) för att skriva och reflektera lite. Tänka sig, jag saknar bloggandet och med sol, värme och blomster på vårträden kom också lusten tillbaka efter en lång vinterdvala.

Nu är jag i vad som känns som en stor omvandling i mitt liv. Kandidatexamen och sen se om jag hittar något kulturjobb, någon kulturlägenhet och allt det där. Tidvis känner jag mig ganska nedslagen. Det är en tuff bransch och jag har ingen som helst lust att läsa något masterprogram i två år till. Jag vill ut i arbetslivet. Speciellt nedslagen blir jag efter kvällar som igår, när jag fick väldigt dåliga nyheter och såg hela nästkommande del av år 2012 helt i svart.

Men idag har jag gjort lemonad av dessa citroner. Känner mig hoppfull inför framtiden och som min egen lyckas smed. Jag känner mig peppad att göra det jag vill och tycker är allra roligast. Och den dåliga nyheten som jag fick igår gjorde jag om till något bra som jag ser framemot idag.

Tänk vad vänskap och vitamin D kan göra!

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0