nu är det tid.

 
IMG_4719
 
 
IMG_4713
 
Nu har jag varit gräsänka i två dagar. Jag har för all del inte haft tråkigt; gårdagen ägnade jag åt att hälla ut julpyntslådan över lägenheten. Ikväll har jag haft en väninna över och när hon gått satte jag upp vår nya fönsterstjärna i vardagsrumsfönstret. Det blev fint men lite snett. Nu fattas bara ljusslingan i köket sen har vi ljus i hela vårt hus!
 
Här är så tokmysigt nu. En jul behövs verkligen när det är så kallt och kalt överallt - varma färger, mustiga kryddor och ljus så att man nästan storknar. Sitter just nu med julmusik och hundra tända värmeljus bland de mjuka julkuddarna i soffan och mår riktigt bra (kan också bero på alla pepparkakor). Nuförtiden tycker jag inte att julen är så fullkomligt magisk som när jag var tonåring (då kändes det verkligen som typ the age of Aquarius eller något varje jul), men ett stänk julmirakel finns kvar inom mig fortfarande, annars hade jag inte blivit så barnsligt förtjust när det närmar sig december.
 
Missa nu inte Mysteriet på Greveholm, uppföljaren på lördag!
 

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0