fröken finemang.

IMG_4687
 
Här kommer nya detaljer på Slussens Finest. Under vårt Växjö- besök köpte vi ett fint och dyrt stycke tyg till fotpallen som vi köpte på loppis när vi var i Kivik häromhelgen. Vi stod länge och väl och begrundade noga varje tyg som butiksbiträdet lade framför oss. Jag ville ha fåglar, han cirklar, jag ville ha prickar och blomster, han kinesiska figurdockor. Till slut kom vi överens om att vi gillade detta (och biträdet försäkrade såklart oss om att detta mönster finns i alla heminredningsmagasin just nu). 
 
Nu är pallen klädd, efter mycket möda, och vi är sjukligt nöjda. Tyg är mer min grej än att sätta ihop Ikea- möbler, något som jag nästan har förbud på att göra. Nu väntar vi bara på printarna och på att hitta ett par bra gardiner. Eftersom jag har den ynnesten att arbeta mitt i shopping-Malmö så ska jag leta kuddtyg imorgon på lunchen och sy bort lite av allt det blåa som vi har samlat i soffan nu. 
 

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0