och i köket ligger en halväten kanelbulle.

1
 
Jag har en sötsliskig eftersmak av kanelbulle i munnen. På bordet framför mig står en ketchupflaska och en burk skivade rödbetor. Det värsta jag kunde göra nu var att vira in mig i en filt och sätta mig bekvämt i soffan. Nu kan jag varken resa mig upp för att diska eller gå på lindy hop.
 
Så oförskämt av vädret! När jag cyklade hem från jobbeN i ösregnet tänkte jag att det här är den bästa ursäkten för att inte åka till Tangopalatset ikväll. Hela dagen var jag sugen på att skriva, jag kunde ju göra det istället. Men när jag ätit upp det sista av pyttipannan så var himlen klar och i skymningssolen såg taknockarna ut som på ett vykort. Jag låtsades som att det regnade ändå.
 
Snart måste jag ändå resa mig ur min bekväma ställning för att packa. Imorgon ska vi åka upp till Växjö för att hälsa på Sebastians familj över helgen och jag har längtat som en galning. Vi ska umgås och göra utflykter, sånt som gör hela magen varm. Som att man druckit en kaninunge ur en tekopp.
 
 

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0