hur som helst.


För första gången på veckor kan jag sitta lugnt i soffan, invirad i en filt och bara njuta. Inte för att golven är städade eller för att disken är diskad. Utan för att jag kan. Det andra får komma senare. Och för första gången på ännu längre blir det en lista, denna är producerad av Emily Dahl.
 
 
Längtar jag efter: Jag längtar efter en massa roliga saker. Min främsta längtan är min systerdotter som ska födas i november (helt sjukt galet!) och hösten. Jag ser så mycket fram emot gyllengula löv på marken, soligt kalla promenader och värmande soppor och tända ljus.
 
 
Är jag ledsen för: Min enda sorg för tillfället är att jag inte har någon direkt inkomst att tala om. För tillfället heltidspraktiserar jag på Teatercentrum i Malmö och blir i brist på anställning rik på erfarenhet och kontakter. Men den dagen jag får jobb skulle livet kännas perfekt.
 
 
Är jag glad för: Att jag fått chans att få vara på Teatercentrum, i denna fantastiskt inspirerande miljö och dessa människor sprängfyllda av kreativitet. 
 
 
Äter jag helst: Rotfruker i mängder! Nu när hösten kommer vill jag helst av allt äta ugnsrostade rotsaker hela tiden, eller en värmande rotfruktssoppa med parmesan. En fantastisk sak med att ha flyttat ifrån den lilla fyrkanten på Kämnärsrätten är att jag har ett större kök där jag fått enorm matlagningsinspiration. Det är kul att komma hem och testa nya eller gamla rätter på den sprillans nya spisen!
 
 
 
 
 
Ser jag fram emot med skräckblandad förtjusning: Mitt nya liv i Malmö. Nu börjar framtiden!
 
 
Är det finaste jag vet: Att få somna och vakna tillsammans med min pojkvän varje dag. 
 
Läser jag: Inget för tillfället. Men jag borde fira min första pluggfria höst på åratal med att förkovra mig i god litteratur men det finns helt enkelt så mycket annat kul att göra!
 
 
 
 
Är jag galet stressad: Min jobbsituation. Den upptar det mesta av mina tankar och jag hoppas att det löser sig snart.
 
 
Lyssnar jag helst på: Har övergett musiken litegrann för stunden. Det som oftast körs i bakgrunden härhemma är oändliga avsnitt av Vänner.
 
 
Drömmer jag om: Att få resa iväg till intressanta och exotiska platser som Istanbul eller Jerusalem.
 
 
 
Blir jag nostalgisk av: Saker som påminner mig om Lund, och alldeles särskilt om förra hösten. Jag har haft en så fantastisk studenttid och förra hösten var faktiskt något av det bästa jag upplevt. 

Det ni säger
Postat av: Elli-

Jaajjja:) Jag längtar också efter din systerdotter;)
Och det med jobb löser sig alltid, så försök inte stressa över det nu:) Njut över att vara sambo och blivande moster:)

2012-09-07 @ 13:14:03
URL: http://ellinoridamaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0