och hon såg, hon såg att det voro gott.

 
Jag vill börja med att be om ursäkt för att varenda bild som läggs upp här nu är instagram-filtrade. Måste ta och damma av kameran igen.
 
Härhemma har diskussionerna om vardagsrumslampan gått höga och låga. Inget har vi tyckt passat till hur vi vill ha det. På Illum i Köpenhamn såg vi fina gamla 1800- talskandelabrar i taken och på skämt sa jag att vi kanske skulle ha en kristallkrona i vardagsrummet. Det visade sig vara en briljant idé. Efter att ha sökt runt på Tradera och Blocket (de yttersta guldgruvorna vid inredning av ett nytt hem) hittade jag en enkel och fin sak på Åhléns av alla ställen. Vi ville inte ha någon svulstig ny som ser plastig och tacky ut men den här är en perfekt blandning av den där finstämda vintage-stilen och lite mer moderna drag. 
 
I dagarna ska vi också äntligen få hänga upp postern vi köpte på Moderna Museet, en poster med ett motiv som Stockholmsbaletten använde på en affisch under början av 20- talet. Så bra att jag liksom dånar lite.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0