and I like large parties. they’re so intimate. at small parties there isn’t any privacy.

 
Bild: modcloth.com
 

Jag har länge letat efter den perfekta 20- talsklänningen med låg midja. Igår hittade jag den perfeka sommarklänningen (till midsommarfirandet i Norrland, tänker jag) på modcloth.com. Det fanns en kvar och i min storlek, vilken röta!
 
På tal om 20-tal är det ju bara en månad kvar till premiären av nyversionen av Den store Gatsby, som jag längtat! Jag tror att den kommer kännas som en uppsluppen juvel för ögat.
 
Det är just det jag fastnat för med 20- talet, som är mitt favoritårtioende att drömma mig tillbaka till. Västävärlden kokade, kvinnorna frigjorde sig och slängde korsetten och gick och röstade istället för att sitta som söta prydnadsdockor. Figuren var pojkaktig men allting doftade av lyx, överflöd och dekadens. Ekonomin var god och livet blev en enda storslagen fest där kvinnorna äntligen kunde ta plats. Frisyrerna var korta, kjolen likaså. Tutanchamons grav hittades och modet influerades av antik-Egyptiska mönster och färger. Dessutom har jag sett så mycket Agatha Christie att hela 20- talet känns för mig som ett enda stort, spännande mysterium. 
 
 
Det här omslaget från Vogues juninummer 1927 köpte jag från en boklådeförsäljare i Paris. Den kommer snart att sättas upp i en guldram i vardagsrummet. Jag gillar verkligen att det är tennis, eftersom tennis har blivit lite av min och min pojkväns hobbysport. Om två veckor ger vi oss ut på banan igen!

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0