faith in humanity - none.

Det är söndagkväll. Jag sitter med ena ögat på datorskärmen och blomkrukor på Tradera. Andra ökat kikar då och då upp på Kalla Fakta. Sebastian förklarar för mig vad en drönare är, pilotlösa flygplan som styrs av en person bakom en joystick som med en knapptryckning kan döda människor på andra sidan jordklotet.
 
Och Nordkoera har startat krig utan någon egentlig anledning alls. Rent maktuppvisande. Kärnvapenkrig.
 
När jag hela tiden matas med sådan här information, då känner jag hur trött jag blir på mänskligheten. Trött, uppgiven, arg, ledsen. Vad tänker människor med egentligen? Hur kan folk sova på natten när de dödar oskyldiga, förstör städer, diskriminerar, våldtar, misshandlar...? Nej, jag vet inte vad jag ska göra. Egentligen skulle jag vilja ta tag i dem, skaka om dem och fråga vad i helvete de håller på med.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0