vintageparty och om att shoppa.

Bild från Emmas Vintage
 

Det spekuleras mycket kring huruvida näthandeln kommer att slå ut fysiska butiker allt mer, också i vår familj. Fler och fler butiker slår ihop portarna för gott, ordet Konkursutförsäljning är något som poppar upp lite varstans.
 
Men dagar som idag tänker jag på hur stor roll den fysiska kontakten med en produkt spelar. När jag står inne på Akademibokhandeln med så superhärliga Emma Sundh, Linda Hansson och Louise Lemmings bok "Vintageparty" i händerna. Hur bokpärmen känns mot mina fingrar, hur jag snabbt bläddrar igenom ganska många sidor. Ju fler sidor jag bläddrar igenom, desto mer vill jag äga denna bok. Jag har övervägt att köpa den men också tänkt att nej, jag kan väl själv hitta på vintagepartyn. Men med doften av nytryckt i näsan kika på de välfotograferade bilderna och det lockande upplägget försvinner alla funderingar. Klart jag ska köpa boken!
 
Därför tror jag inte att näthandel kan slå ut den fysiska handeln. Det frångår hela upplevelsen med att shoppa, titta, känna, prova.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0