en dag på österlen.

 
 
 
 
bild-47
 
 
 Mina snälla svärföräldrar har lånat oss sin bil under semesterveckan, och vad bättre då än att ta en tur till Österlen? Jag älskar att bila genom Österlen och bara titta på hur fint allt är, svänga in på någon pop-up-loppis och parkera vid någon sevärdhet. Sebastian hade aldrig direkt besökt denna plats, så ett besök på Glimmingehus var helt obligatoriskt för herrn.
 
Vi körde sedan turen genom min bästa hamnby Skillinge (där jag för några år sedan träffade min bästa författare som tonåring, Margit Sandemo, för en intervju i hennes hem), in i Simrishamn för en sillamacka och gott snack med den tatuerade mannen i sillavagnen. Slutdestination var Café Annorlunda vid Stenshuvud, eftersom Sebastian är så tokig i kakor. Det är ett himla mysigt café med härlig inredning, gott kaffe och en allt-du-kan-äta-kakbuffé som är sååå god!
 
Sen åkte vi hem för dagen, och imorgon så är det mer semesteräventyr.
 

Det ni säger
Postat av: helena

åh vad rar du verkar vara!

2013-08-31 @ 01:05:36
Postat av: Sandra

Så glad jag blir Helena :) Tack!

2013-08-31 @ 08:29:17
URL: http://lovlilett.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0