vuxenpoäng och cykelhjälm.

Hej,
 
sedan ett tag tillbaka har vuxenpoängen trillat in i snabbare takt än förrut. Vad som började med små enstaka klirr har nu övergått nästan i ett ösregn. Jag känner hur jag blir mer och mer, som jag skulle kallat det under tonåren, en töntig och pinsam vuxen. Fast nu, som vuxen, tycker jag inte att det jag gör eller tycker är töntiga och pinsamma - snarare vettiga och förnuftiga!
 
Det senaste i samlingen av vett och förnuft är det här med cykelhjälm. Ju äldre jag mer, och ju mer jag cyklar i Malmö, desto mer medveten är jag om min egen skörhet. Jag kanske kan cykla ordentligt, men jag har ingen kontroll över bilisterna, till exempel. Och det är ju så dumt att riskera att skada sig för livet på grund av fåfänga (gäller inte bara cykelhjälm, OBS). Jag skrev för ett tag sedan om den uppblåsbara cykelhjälmen för den som inte vill offra frisyren, men tills jag har råd med en sådan tänker jag nu, snarast möjligt, skaffa mig en rejäl cykelhjälm. Så ordentlig och förnuftig är jag! Dessutom känns det som att cykelhjälm mer och mer trendigt (eller är det bara bland oss vuxna?) och ett tecken på medvetenhet. 
 
Kanske kan ni ge mig tips? Vilken cykelhjälm är snygg och bra och håller god kvalitet?

Det ni säger
Postat av: Jonna

Cykelhjälm är viktigt. Jag kände mig präktig, dum och töntig dom första vändorna i hjälm. Men en spräckt hjälm är lättare att hantera än en huvudskada så valet är ju ganska enkelt. Dom flesta hjälmar har bra justering, så du kan snabbt hitta någon som passar bra. Bell hjälmarna tycker jag är skönast. Se bara till att hjälmen har många ventilationshål och i någon ljus färg. Då blir den inte så varma att ha på sommaren.

Svar: Tack så hemskt mycket Jonna för tipsen, jag ska kika på Bell! Ja, det är så dumt när en kan förhindra allvarliga skador så enkelt. Så nu blir det hjälmprovning, speciellt sen det blivit vinterhalt :)
Sandra

2013-12-07 @ 19:18:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0