kärlekens slöja.

I torsdags åkte jag på planeringsdag med min avdelning, ut till Katrinetorp bar det. En fantastiskt herrgård byggd i början av 1800- talet som ligger ett stenkast från motorvägen och Bauhaus men ändå mitt i lugnet och vintervilande trädgårdar.
 
I en helt trompe l'oeil:ad ljus sal satt vi, och på övervåningen fanns flera små rum med tapeter i alla möjliga mönster. Jag tycker att det är så kul med historia och fastnade för den Asien- inspirerade tapeten i vårt grupprum. Allt var präglat av edvardianska prydnader tillsammans med importerade blåvita Kina- vaser. Hade kunnat bo i ett sådant rum.
 
bild-18
 
En nätt tekopp i tunt porslin
 
bild-19
 
Exotiska illustrationer
 
Har allaredan bestämt att jag och Sebastian ska cykla ut dit i sommar, sitta vid fonstänen på innergården och äta glass. Åk dit ni också!

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0