Konsertvår i Malmö

 
Frukostmyset imorse underströks av några delar av Sydsvenskan - sambon dissade direkt kulturdelen och räckte genast över den till mig. Bland croissantsmulor och lemon curd-kladd upptäckte jag att jag i orienteringen av Malmös kulturliv helt underskattat det vårt kära konserthus har att erbjuda! Några vårdatum att hålla koll på:
 
24 januari: "Eldfågeln" med Malmö Symfoniorkester och dirigenten Nikolaj Znaider. Det bjuds på tre favoriter, Chopin, Debussy och Stravinskij för 280:-
 
8 februari: First Aid Kit! Under början av förra året var de mitt theme. Tyvärr är det slutsålt dock, men man vet aldrig!
 
9 februari: Balett med "Nötknäpparen", Tjajkovskij är också en personlig favorit. 550:- för en biljett.
 
12 april: Glenn Miller Orchestra. Swingmusik när det är som bäst. 465:- kronor för cirka två timmars storbandsfest.
 
 

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0