fyra bloggår, fyra somrar.

 
 
Ni som hängt med länge, länge vet att jag bloggat mer eller mindre aktivt sedan 2006. Efter lite nedslag på olika domäner och efter ett litet uppehåll hamnade jag till slut hos moderskeppet igen, blogg.se. Och igår såg jag att Lovlilett-bloggen fyllde hela fyra år för en månad sedan! 
 
Jag tycker att vi firar detta med en tillbakablick på gångna somrar.
 
2009
 
 
IMGP0401
 
Sommaren 2009 flyttade jag, liksom en sommarkatt, hem till mamma och pappa för en stund för att jobba hemma i Hässleholmstrakten. Jag fotograferade mycket (särskilt mig själv), och jag skrev mycket om böcker och om att läsa. Bland annat skrev jag om min fascination för folksagor. Jag hade även besök av en kompis på min födelsedag nere i Lund och bakade en tårta alldeles från grunden, och den kvällen ägnades åt att måla på golvet. Peppade även för den kommande hösten då jag skulle bli konststudent!
 
2010
IMG_0455
 
 
 
 
IMG_0686
 
IMG_0713
 
Denna sommar skrev jag inte så mycket, jag jobbade en hel del och pendlade mellan Lund och Tyringe och hela Sverige. Jag gjorde en resa till Dalsland och undersökte ett bruksmuseum, köpte min älskade systemkamera och visade upp den första fotograferingen ever i bloggen, gjord från Lunds högsta punkt. Jag visade er kattungar i en trädgård och jag gick på ett fint sommarbröllop någonstans utanför Gislaved. 
 
2011
 
 
 
IMG_2589
 
Sommaren 2011 skrev jag till en början sanslöst mycket om allt som var franskt och parisiskt. Jag hade ett djur inom mig som ville ut och spontanbeställde en resa till Paris med min klasskamrat Anne, en resa som sedan gjorde oss rent oskiljaktiga. Jag parkhängde för sista sommaren en massa med min kära Sanna i Lunds Botaniska trädgård, jag gjorde en midnattssats med fläderblomssaft en gång efter jobbet och njöt slutet av sommaren med mina älskade älskade vänner, som ställde upp tusen gånger om för mig när jag hade hjärtesorg.
 
2012
IMG_4527
 
543707_10150888072647081_729067685_n_206279945
 
IMG_4553
 
IMG_4646
 
 Förra sommaren var nog min minst aktiva sommar dittills på bloggen: jag skrev om min uppsatsångest och om när uppsatsen äntligen var godkänd och klar. Ni hängde med till Stockholm, Göteborg, Hästveda och jag visade hur jag spenderade mina sista kvällar utan för min älskade etta i Lund. På en bänk, läsandes, solandes, beundrandes. Jag blev så nostalgisk. Och den 25 juli gick flyttlasset med mig mot Malmö där jag sedan levde flera veckor utan internet, först i min pojkväns etta och sen i våra sprillans nya gamla lägenhet. 
 
Och nu är vi här, 2013. Tänk så mycket som händer på fyra år, det är som en hel livsstid! Helt sjuka, nya äventyr!
 
IMG_5066

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0