man måste bära sin sorg i armarna, man måste härma dom som orkar dom som fortsätter ändå .

Hej hörni!
 
Nu är vi hemflugna och installerade i lägenheten igen. Efter en veckas semester är jag alldeles fulladdad med ny energi, lust och inspiration och känner mig mycket nöjd med valet att sprida ut semesterveckorna över hela sommaren.
 
Tänkte såklart berätta om vår Sverige-semester.
 
Första anhalt: Stockholm.
 
 
Anlände till vårt hotell efter en fem-timmars tågresa och blev först invisade i ett hostelrum med gäster i. När vi väl fick vårt riktiga rum blev vi glatt överraskade, finaste hotellet jag bott på!
 
 
Efter en kväll med sake och körsbär promenerade vi genom Stockholms gator för lite random shopping. Hittade en restaurang med fina ljuslyktor bara.
 
 
Jag hade ett enda önskemål under vistelsen, och det var att åka ut till Midsommarkransen och till Vintagefabriken. Världens finaste lilla fabrik. Hittade en massa fint porslin och glad, men eftersom vi skulle flyga dagen efter med redan fullproppade resväskor blev det tyvärr inget köp. Kikade också in på Tidens Melodi, men samma visa.
 
 
På eftermiddagen var vi så trötta och behövde vila, jag satte mig på hotellbalkongen i flera timmar och läste Agathta Christie.
 
 
På kvällen träffade vi upp en av Sebastians kompisar och gick till Engelen i Gamla Stan och åt världens mest fantastiska hamburgarbricka. Alltså, så gott!
 
Och det var den korta visiten i Stockholm, där vi var i knappt två dagar innan vi for vidare för midsommarfirande i Norrland.
 
 
 
 
 
 
 

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0