och jag ska önska mig många soliga dagar så det blir varmt i vattnet i vår vik.

Den lilla del två på vårt Sverige-äventyr. Eftersom vi var ute på aktiviteter mest, och eftersom jag tagit en massa bilder på folk som inte figurerar i bloggen, blir det världens minsta bildserie. 
 
 
 
 
På torsdagen landade vi på Umeå flygplats och åkte taxi genom de blöta vägrenarna eftersom busstrejk. Hem till ett kompispar där vi skulle bo, och efter en kaffe och catch up cyklade vi till Nydalasjön för ett kvällsdopp. Det var så härligt! Jag älskar insjöar. Det var också vid Nydalasjön som vi firade midsommar, sex personer, ett kubb och en massa midsommarmat. Föll helt pladask för en silltårta som någon hade gjort. Vi badade, drack dillsnaps, spelade och skrattade tills det blev kallt och myggen kom, då flyttades det hela inomhus. Norrland är helt underbart vackert!
 
 
 
 
Midsommardagen var bara slapp och regnade bort, vi spelade spel, tittade på film och jag förlorade i tv-spel. I söndags fyllde min älskade år, och vi hade en massa spännande inbokat: vi började med att paddla kajak i några timmat längs Ume Älv, pausade i en lagun och åt och matade ankor. Vi hann inte mer än att ställa cyklarna utanför lägenheten igen förrän det var dags att cykla till andra sidan sjön, där vi rodde ut i världens vind till en bastuflotte som vi hade hyrt. Ni förstår ju, det blev bastande, ölande och badande i en salig blandning därute på sjön. Som jag älskar att bada i sjöar! Sen blev det förstås lite tårta till födelsedagsbarnet, med vit choklad och jordubbsröra.
 
Detta var det sista innan vi igår tog flyget hem mot Malmö, och där satte vi punkt för första delen av semestern. Glada och solbrända.
 

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0