mitt hjärtas malmö.

Igår, efter en 5,37 kilometers löptur, såg jag skönheten i hela mitt kvarter. Nu tänkte jag visa en liten bit av mitt Malmö.
 
 
Nej, det här är inte min entré. Men jag bor alltså omgiven av några av Malmös vackraste och mest bekostade jugend-hus, i kontrast med utsikten över det Slussplan som håller på att byggas.
 
 
Går man nedåt vägen passerar man vår kvarterskrog Syltan. Sebastian och jag säger varenda gång vi går förbi att snart är dagen vi går dit och äter eller tar en drink. Men det har alltså inte hänt än. Jag tänker att Syltan är som Cheers, where everybody knows your name.
 
 
Min springrunda började några meter bort där kanalpromenaden börjar. Var var nästan smärtsamt vackert att springa omgiven av denna utsikt och alla dofter.
 
 
Om man tittar ner längs kanalen, hängandes över det gröna järnstaketet, kan man nästan glömma att man är mitt i stan. Här frodas ängsblommor längs kanten, vattnet strömmar och ankor och svanar plaskar runt.
 
 
När man är trött och ska gå tillbaka kan man gå in i lampaffären som ligger på hörnet, de har tusentals lampor i alla färger och former. 
 
Det var den lilla rundan! Man kan ju knappt tro att det är en storgata som ligger precis här, ganska trafikerad. Jag sprang raka rundan upp till Slottsparken och insöp lantkänslan där i stället, men det får bli i en annan fotoserie.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0