torsdagslista.

 

Hur ser ditt skrivbordsunderlägg ut?

 

En bild på dig prick nu, på med webbkameran bara

 
Nyss hemkommen från parkhäng i ett av Malmös gröna vardagsrum.

 

Det absolut sorgligaste som hänt dig i år?
Det sorgligaste i år... Jag kan inte komma på något direkt sorgligt. Jag väljer att säga när jag igår glömde mitt älskade Paris-paraply i en dum provhytt på Monkis, ringde dit sen och frågade efter den men den var inte kvar och inte inlämnad. Himla människor alltså :(

Det absolut roligaste som hände förra året?
Förra året hände bara en massa roligt så jag vet knappt vad jag ska välja. Jag säger två ganska omvälvande saker: min älskade fina systerdotter Eloise som föddes, och att jag fick en vacker lägenhet i Malmö och blev sambo.

Senaste tre sms:en.
- 17.25 tror jag

- ibland avskyr jag mina kollegor!!!

- varor från H&M hämtas på Östra Tullgatans Tobak bla bla bla

 

Aktuell obsession
musik: ingen speciell musik, men jag blir himla peppad av min bästa springlista på spotify.
tv-serie: alla har ju pausat för säsongen, så ingen just nu. Som sagt kör vi Brat Pack-maraton hemma istället.
kläder: Vill. Så. Gärna. Ha. En. Playsuit.
mat: Smörgås med Skrattande Kon.

 

Drömkille/tjej:
Min kille! Rolig, självdistans, charmig, trygg, lika grundvärderingar som jag och omtänksam.

 

Bild från det bästa himla festen i ditt liv.

Får man skryta? Jag vet inte vilken som är mitt livs bästa fest, men vårt nyårsbaluns var riktigt riktigt roligt och lyckat. En massa underbara människor, dans och champagne! Och lite tequila i näsan.

 

Ett jobb du inte kan tänka dig:
Inga sorters enformiga jobb. Tänka mig och tänka mig, jag har jobbat flera år som kassörska och det var hemskt enformigt och passade inte mig, till exempel.

 

En (1) sak du stör dig på hos andra
Folk som alltid tror att de vet bättre än andra och som inte är ett dugg ödmjuka.

 

En (1) dålig sida hos dig själv
Jag blir lätt ledsen; ledsen- ledsen, arg- ledsen, trött- ledsen... 

 

Bild på dig för exakt fyra år sen.
Ja, det här är väl ganska exakt fyra år sen. Jag och Sanna var ute på fototur på St Hans backar - och gick vilse. Det hela slutade med att jag sprang, snubblade och tumlade ner för en backe.

En maträtt du är sugen på just nu.
Som ovan: mackor med Skrattande Kon.

 

Din plan för helgen?
Extrajobb imorgon efter jobbet ( ! ) sen godis och film. Lördag blir en härligt kompisdag hoppas jag på, kommer att avslutad med en riktigt dansant utekväll. Söndag blir chill pill, ska väl regna tror jag.


Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0