upp till kamp emot kvalen.

 
Pigga och alerta efter en vit Valborg kilade vi ner till Södergatan vid 13-tiden för att ansluta till 1 maj-tåget, lyssna på Internationalen och promenera bort till Folket park för att höra på Stefan Löfvens 1 maj-tal. Mitt rödgröna hjärta svällde, så fint att alla dessa människor samlas och förenas kring solidaritet. Pappa frågade om jag är sosse nu, men då må jag väl vara politiskt förvirrad. Som jag förklarade det för en kollega: jag är hängiven miljöpartist, men om de skulle samarbeta med Alliansen inför ett val skulle jag istället rösta socialdemokratiskt. Kanske är jag inte en riktigt riktig MP:are då? Men, det är mitt minsta bekymmer.
 
Årets tema var Jobb och framtidstro, ett eminent ämne som Löfven pratade engagerat om till alla oss solkatter som stod och lyssnade. Det var en mycket fin dag. Något som grumlade mitt glas något var att jag, när jag skulle lägga telefonen i väskan, kände ett stick i fingret och såg en stor geting sitta förnöjt och lugnt. Det gjorde så in i helsikes ont (mitt första getingstick) och jag blev dessutom rädd och chockad, så nycklar och telefon flög all världens väg när jag försökte skaka bort detta otäcka djur och sen började en lipa. Alltså. Hade inte kunnat ana hur ont det där lilla sticket gör! 
 
Men summa summaris, mitt första förstamaj-tåg på en hur fin dag som helst. Och årets första riktiga sollapande! 

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0