let it rain, I hydroplane into fame.

 
Det är oktober i Malmö och staden badar i solguld. Igår promenerade vi genom stan, kisandes i den lågt stående solen, och satte oss utan jackor på en uteservering på Möllan för lite kaffe och tranbärsjuice. Sen vandrade tillbaka och stack in i lite butiker och tittade på böcker och köpte överstrykningspennor, ett måste för att det ska gå bra i skolan.
 
Vi har börjat pyssla lite med vårt hem igen, under våren har allt sådant helt stagnerat. Men i takt med att höstlöven gulnat så känner jag pysselådran åter börjat pulsera. I fredags botaniserade jag bland krukväxter och krukor på Oasen (största blomsteraffären) och det är dags för större krukor för mina pelargoner. Det är dags att fixa till det där sovrummet och i skrivande stund inväntar vi nya gardiner istället för de vi panikköpte på Ikea förra året. Det blir så himla mysigt att pyssla med lägenheten som ett komplement till allt pluggande och jobbande! Jag behöver pyssla med något kreativt mitt i alla måsten, testa vackra idéer, knåda degar och DIY:a. Hur kontrasterar ni till alla måsten i vardagen?
 
 

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0