breads and blue birds.

 
 
Glad fredag hörni! Tänkte ge er lite fredagsinspiration och fredagsuppdatering. I tisdags började jag officiellt på FODMAP- dieten som min läkare nästan argt sa till mig att starta med (skulle egentligen börjat i höstas). Så i måndags planerade jag en veckomeny baserat på vad jag får äta, samt inhandlat alla nya ingredienser och småsaker. Tänkte skriva mer om vad FODMAP är efter helgen, det är ingen viktnedgångsdiet liksom. Men till exempel får jag inte äta laktosprodukter eller gluten under tre månader. Brödet här är är ett surdegs- och dinkelbröd från Gateau och enligt vad jag läst, godkänt enligt FODMAP. Hur som haver så är det trevligt med ett riktigt fint bakat bröd!
 
 
En sen jobboutfit från veckan, halsknytblus och fågelkjol. Har haft en riktigt skön vecka där jag legat i fas med plugget och igår hade jag till och med tid att njuta av studentlivet - genom långfrukost framför "Vänner". Har inte hänt på hela hösten!
 
Imorgon kommer mina föräldrar ner med cykeln jag fick i julklapp, massa pepp på det! Min gamla blev ju hjärtlöst stulen från vår innergård. Och sen ska vi på vad jag tror blir en sushikväll med en massa av mina fina kamrater. Hoppas ni får det skönt!
 

Det ni säger
Postat av: fridan

Åh vilka fina kläder ! :)

Svar: Tack Frida :) Från HM och Modcloth :)
Sandra

2014-01-10 @ 23:14:12
URL: http://www.fridafagerstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0