one magic saturday.

 
 
Som jag nämnde har jag haft en riktigt bra helg, som jag gärna vill minnas tillbaka till en torsdag som denna. Torsdag är lika med sämst, en mellandag, sista innan fredag liksom. Men på lördag förmiddag kom mina föräldrar ner till Malmö med en cykel i bagageluckan som jag fick i julklapp! Bara det var ju fint. När mamma och pappa kommer ner blir det obligatorisk brunch på Café Ceder där en kan äta hur mycket som helst. Nytt sen sist vi var där var bland annat dessa laxrullar. (Ja, jag FODMAP- fuskade på brunchen, aja baja!)
 
 
 
Efter den produktiva rundan i ett regnigt city kom vi hem och hade lite afternoon tea, till mammas stora förtjusning. Jag hade bakat fransk citronpaj (recept här) och serverade te ur min fina elefanttekanna.
 
 
Citronpajen ska egentligen inte ätas direkt från ugnen, plus att jag gjort den FODMAP genom att använda glutenfritt mjöl, så konstistensen var inte riktigt så fast som den ska vara. Men gudomligt gott ändå!
 
Efter ett adjö och ett gympass skulle vi hem till min kurskamrat Mimmie och träffa resten av gänget över mängder med hemmagjord sushi. Jag ångrar att jag inte tog en miljon bilder från Mimmies lägenhet för det var ungefär den finaste lägenhet jag någonsin satt min fot i! Ville flytta in i deras gästrum. Så där satt vi i Malmös finaste lägenhet fram till klockan halv två och åt sushi, drack vin och åt pepparkakor och diskuterade både litteratur, rån och dialekter.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0