svininfluensa, namnet på allas läppar

Och ja, det mest populära samtalsämnet i dessa dagar.
Det som kommer att stå i alla historieböcker om 80 år - hur svininfluensan kom likt Döden med sin lie och skördade liv. Eller något.
Jag har fått erbjudande om vaccin. Ehm. Vad anser ni? Ska man eller inte?
Själv känner jag inte. Men min mamma försöker med sin speciella propaganda, nämligen genom att berätta om att någon har dött och den människan var minsann fuuullt frisk. Men också 50 år.
Är jag nonchalant och dumdristig som tycker att jag är en vital och frisk ungdom och jag kan minsann bekämpa svinis? Har jag en alldeles för övermänsklig tro på mig själv?

Lämna gärna er åsikt för vidare publikation i kommentarsfältet! Anonym eller utfläkt med namn och adress och spretande ben - bara skriv!

Det ni säger
Postat av: josefine nordgren

Tjabba! Jag tycker att det är klart att alla som kan ska ta sprutan. Anledningen till att vi får den är inte för att VI annars kan dö utan för att de som är i riskgrupperna kan fara illa om de blir smittade. Om jag sitter på bussen med svininfluensan, kommer det påverka mig precis som den vanliga vinterinfluensan hade gjort, tanten brevid mig dock, som jag antagligen smittar eftersom just den här influensan smittas mycket lättare, klarar inte sig lika bra som jag då hennes immunförsvar inte klarar av det. Varje år görs vaccin till influensor, vilket endast innehåller en liten liten mängd influensa i sig som kroppen kan bli resistent mot, det innehåller alltså inga gifter, konstigheter eller farligheter. Inget att vara rädd för, men ändå inget att att rycka på axeln åt, då detb är en ganska big deal för dom som blir sjuka och har blivit smittade av de som blivit erbjudna men inte tagit vaccinet. Hoppas jag gjort dig lite klokare!=)

2009-11-07 @ 22:50:43
Postat av: Sandra

Ja, det är ju faktiskt sant=) Det argumentet kan jag faktiskt falla för!

2009-11-07 @ 23:51:10
URL: http://lovlilett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0