jag minns... 2000/2001

Sandra minns sjunde klass (2000-2001)

Minns ni de där blandbanden man alltid spelade in, innan alla började ladda ner?
Jag kunde gå en hel lördag med NRJ på och ett band och inspelningsknappen redo, ifall det skulle komma en bra låt. På Spotify- listan som ni kan klicka er in på genom länken här ovan finns både låtar som jag hade på mitt gamla kasettband, samt andra låtar som nästan på riktigt för mig tillbaka till sjuan på Snapphaneskolan - genom musiken kan jag nästan känna dofterna, känslorna, tankar under mysrysiga höstdagar när jag tapetserade väggarna med planscher från den bästa tidningen, musiktidningen OKEJ, eller när mamma, jag och min syster tog bilen till Kristianstad på lördagförmiddagarna, när pappa jobbade. Hur mamma alltid var irriterad eftersom vi alltid kom iväg sent och knappt hittade parkeringsplats, eftersom jag stått liiite för länge med mascaran (som jag inte riktigt kunde hantera än). Tjusningen över att åka in till stan och kanske hitta något litet som man kunde handla för veckopengen eller barnbidraget.

Jag minns hur jag läste att silverringar i öronen var höstens hit, och jag fick ett par halvstora som på riktigt blev mitt signum, jag bar dem nästan varje dag. Hur jag var jättekär i Noah Hathaway, Sam Huntington och Aaron Carter, vars senaste skiva, "Aaron's party (come get it)" snurrade sig brännande het varje dag i min cd- spelare. Piggelin, Crisp, pingis, breakdance och NRJ i uppehållsrummet, frallan som kastades från ingenstans på min bästa kompis en dag (vilket kanske låter sorgligt, men som faktiskt var väldigt roligt). Den jättesnygga Marwin- tröjan, stickad, som jag envisades med att bära i nästan 30- gradig värme bara för att alla andra hade den och för att den var snygg. Jeansjackan som var lite för stor för min gängliga tonårskropp. Allt spännande på den nya högstadieskolan.

Gapskrattande vänner som för första gången gick på bio själva för att titta på "Eva och Adam - fyra födelsedagar och ett fiasko" och tyckte att Alexander var roligast i världen. Charlies änglar.
Destiny's Child, Eminem, Shaggy, Britney Spears, Backstreet Boys.

Vad minns ni?

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0