ångestfredag

Den nya tentan är helt beklaglig. Inkluderar en hemsk essäfråga, och efter en halvt bortkastad fredag så kliar det i kroppen på ett obehagligt sätt när jag försöker komplettera kunskaper om bildkonsten under 1800- talets första hälft med ett dito i Sverige. Allting i den boken är luddigt och mer skrivet i historieberättande stil istället för att berätta om bildernas olika kvaliteter. Till råga på allt ska jag inkludera tryck. Och fotografi. Och jämföra hela 1800- talets olika bilder. I en essä på två sidor. Måste bli klar på söndag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Förra tentan var aprolig (och jag fick VG utan några kommentarer mer än en "Onödig källhänvisning" och "Mycket bra" på). Den här får mig att slita mitt hår och gräva ner mig.

Det här gnället blir det sista ni hör av mig på ett tag. Imorgon måste jag helt begrava mig i mina böcker. Det lockar väldigt lite, eftersom jag mår dåligt av att se allt spännande som jag inte hunnit läsa under denna korta delkursen. Har någon lite tid att dela med sig av? Jag behöver mer än 24 timmar på dygnet!

Peace out och godnatt. Jag ska försöka tänka på vad Mika sjunger- relax, take it easy. Eller som Pellis forna jobbarkompis - ta det lugnt, relaxa. Nästan som en parafras, blev det ju!

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0