detta foto, ett liv

Något av det bästa jag vet med facebook är fotofunktionen. Mina vänner blir taggade, eller har egna album, och jag får titta på helt underbart fina och fångade moment av deras liv.
Och det finns en speciell sorts foton som jag tycker särskilt mycket om, men jag märker i skrivande stund att jag inte ens kan beskriva vad det är för foton!

Men det finns liksom foton som levererar en speciell känsla. Där står min älskade vän eller bara en total främling, och liksom ÄR fotot. Det är inget speciellt med det, de kanske står rakt upp och ner framför mormors handbroderade tavla som fyller 50 år, och bara står. Eller ler. Eller ja, det kan vara vad som helst, men så att säga ett foto som har lyckats fånga livet, och inte bara en bild av en person.
"Detta foto, ett liv". Så känns det ungefär.


Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0