jag vill inte vara kravmärkt

Nu är 2010 här!
Natten börjar ta slut och morgonen tar vid (när vet jag inte, när övergår natt till morgon egentligen?) Om några timmar ska jag iväg och räkna godis och specerier, eller kanske något helt nytt. Hemköp är överraskningarnas ställe. Efter det ska jag nog sova, och sen försöka glömma bort all elektronik i närheten förutom en läslampa, och sen ska jag plugga tills jag är nöjd. Jag ska aldrig med läsa konst!

Vinet i kroppen har börjat slås av och ögonen svider av trötthet. Jag borde lägga mig.
Men en sak vill jag ha sagt: varje nyår ställer jag orimliga krav på det kommande året. Det ska alltid vara det mest fantastiska någonsin, och veckorna efter nyår har jag alltid en sådan ångest för att varken jag eller livet är så perfekt och felfri som jag tänker mig när nyårsklockan klämtar.
Nu har jag försökt att vara kravlös. Nyårsfirandet fick bli som det blev, och det blev alldeles fantastiskt. Men jag hade varit nöjd med att sitta i pyjamas och spela TP. Jag tänkte inte att allt skulle bli fantatiskt, att allt ska börja om på nytt. Jag har redan börjat forma mitt liv så som jag vill, på ett ungefär. Och nu vet jag att det kommer ta mig tusan inte bli lätt. Det blir alltid motgångar, och om man tänker att allt MÅSTE bli perfekt så blir de nog så mycket svårare att ta.

Så jag hoppas att ni får ett avslappnat och kravlöst nytt år!

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0