den felande länken

Ok, den här bloggen har den senaste tiden inte varit det roligaste att läsa, det inser jag. Läsarantalet sjunker snabbare än graderna i december. Men nu är det mycket med skolan och alla möjliga projekt som är på gång. Pianot ska övas på, det är jag så hemskt dålig på, vilket är dumt eftersom jag vill bli duktig. Konsertpianist blir jag aldrig, eftersom jag aldrig tog lektioner i de instrument jag ville som liten, men lite hobbyduktig sådär då.
Mitt nästa projekt är att lära mig spela fiol. Det ville jag alltid som barn, men pappa nekade mig det med bestämdhet. Förmodligen för att det inte låter så vacker med en nioåring som spelar falska skalor.
Men nu på ålderns höst vill jag lära mig. Jag blir aldrig konsertviolinist heller (heck, jag vet ju inte ens hur det är att spela det!), men lite hobbyduktig sådär.

Jag undrar om det finns fioler som man kan plugga in hörlurar på så att man inte stör studentgrannarna... om någon läsare är fiolkunnig, ge gärna lite tips och råd. Så fort nästa lön kommer tänkte jag ta mig till någon slags instrumentuthyrning och hyra en liten violin.

Over and out för denna gång, nu är det tentaplugg som gäller. Ordklasser, here I come!

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0