flickan som inte fattade någonting


Fotografiet är taget på Statens museum för Kunst i Köpenhamn

Såhär känner jag mig ibland. Som att jag bara sitter med öppen mun och fattar ingenting. Här sitter jag i nästan en halvtimme och letar efter en mapp foton från i höstas när vi var fältetnologer, oerhört vackra bilder från en soldisig dag i oktober. Men så går det när man sorterar mapparna. Helt plötsligt hittar man inte någonting. Inte under mappen "Skola", inte "Utflykter" och inte heller i någon annan mapp.

 

Ni tycker nog att jag är dum, varför sorterar jag inte efter datum? Jo, det gör jag nu. Men inte då. Det skulle faktiskt inte förvåna mig om jag råkat slänga mappen. Och då känner man sig ju ännu mer som farbrorn här ovan.


Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0