sandra beijers morotssoppa



Mm. Jag lagar gärna Niotillfems underbara soppa och äter med massvis av persilja och parmesan. Så gott så att jag ryser litegrann. Se recept här (direkt kopierat från bloggen):

"- Morötter (typ en och en halv per person kan man tänka)
- Lite kålrot
- Zucchini (kanske en halv?)
- Lök, exempelvis gullök, purjolök och vitlök.
-  Chili
- Creme fraiche

1. Koka upp vatten. Tänk att du behöver ungefär 4 dl per person. Skär grönsakerna i bitar och lägg i vattnet när det kokar.

2. I med grönsaksbuljong. En tärning per halv liter ska det vara.

3. Hacka löken och chilin (kanske en halv chili) och ha i när det gått några minuter.

4. Låt alltihop koka i sisådär 10 min. Krydda med salt, peppar och lite persilja.

5. Dags att ha i creme fraichen! I med hela burken bara.

6. Mixa soppan slät.

7. Hyvla över lite parmesan och servera. Klart!

Själv brukar jag hoppa chili eftersom jag inte är ett stort fan av det." 


Ingen soppa ikväll i alla fall. Vi ska laga biffar och jag har önskat att få göra dem eftersom jag aldrig gjort biffar förr. Man lär sig något nytt hela tiden!

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0