kärleken till en chevréost

Igår någonstans mellan okynnesshopping och städning insåg jag att jag skulle behöva en matlåda till idag. Jag insåg också att jag ville ha en annan matupplevelse än den Willys kan erbjuda mig, nämligen den billigaste. Så jag gick till Skånes finaste Ica-butik och köpte chevréost, fetaost och tomat. Tillsammans med vad jag hade hemma blev det en kanongod pastasallad som räcker till matlåda:
-
Pasta
1 squash
1 tomat
1 1/2 msk flytande honung (värm din fasta honung några sekunder i mikron så blir den flytande)
1 paket fetaost
1 liten chevréost
olivolja
salt och peppar
-
Koka pastan och stek hackad squash och tomat under tiden. Salta och peppra efter smak. När pastan är klar ska den svalna litegrann. Häll i grönsaker och smulad ost, toppa med att ringla honungen över. Skulle även varit gott med rostade valnötter till. Ös upp och ät.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0