årssammanfattning 2013.


Tänk att det börjar närma sig slutet av det här året, så fort det går! För att summera året använder jag i år Underbaraclaras årssammanfattning istället för min massiva nyårsuppdatering som jag vanligen gör. Förändring förnöjer!

 

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut? Jag började springa. Har alltid tyckt att det varit skittrist, men så anmälde jag mig med ett gäng på jobbet till Vårruset. Jag tränade, blev sjuk, och sprang, och klarade mitt mål som var att klara att springa alla 5 kilometrar. Resten av våren och sommaren tränade jag upp min tid innan jag till slut fick ta ett uppehåll på grund av ett överbelastat knä. Men jag kommer igen!

 

Genomdrev du någon stor förändring? Som sagt så började jag ju plugga igen, efter ett års jobb. Detta innebar att jag tog tjänstledigt från min fulltidstjänst och heltidslön för att gå tillbaka till två års CSN. Detta beslut var en väldigt stor förändring från någon som tänkt vara färdigpluggad!

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Med reservation för glömska, så tror jag inte att det kommit någon ny bebis i min vänkrets i år.

 

 

Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas? Ett bra datum var den 31 augusti, då festen som vi planerat sedan årsskiftet gick av stapeln - vårt Roaring 20's- party! Alla trodde att det var inspirerat av "The Great Gatsby", vilket inte är fel det heller, men anledningen var helt enkelt min och Sebastians fäbless för årtiondets dekadens. Alla var så himla fina, jag var supernöjd med min outfit och vi hade fixat och donat så fint med snittar, macarons och musik. Tyckte det blev superlyckat och superroligt!

 
Dog någon som stod dig nära? Peppar peppar, tack och lov inte.
 

Vilka länder besökte du? Danmark (räknas knappt), Frankrike och Spanien.

 

 
 

Bästa köpet? Mina fina och dyra löparskor! Kändes som att springa på luft.

 

Gjorde någonting dig riktigt glad? Jag blev glad av massor av saker, men kanske lite särskilt att jag träffat så fina vänner i min nya klass.

 

Saknar du något från år 2013 som du vill ha år 2014? Hälsan. Under hösten har jag mått riktigt dåligt och har varit hos läkaren mer än vad jag varit sammanlagt under mitt liv. Förhoppningsvis är mina utredningar snart klara och vi hoppas att det är utan anmärkning. Sen vill jag må bra igen.

 

Vad önskar du att du gjort mer? Legat ned och läst böcker.

 

Vad önskar du att du gjort mindre? Grämt mig över saker på jobbet. Det är så inte värt att ägna fritiden åt det!

 

Favoritprogram på TV? Jag och Sebastian har plöjt så många olika serier! Fast vi tittar i princip aldrig på tv. Men två nya favoritserier blev "Orange is the new black" och otippat nog "The walking dead", finns på Netflix

 

Bästa boken du läste i år? "Glaskupan" av Sylvia Plath.

 

 
 

Största musikaliska upptäckten? Kan faktiskt inte komma på någon ny musikalisk upptäckt som jag gjort, lyssnat på same old same old.

 

Vad var din största framgång på jobbet 2013? En framgång var ju att bli erbjuden tillsvidareanställning!

 

Din största framgång på det privata planet? Just nu, efter en tuff höst, är det mycket små självklara saker som givit mig framgång.

 

Största misstaget? Jag försöker komma  på något som jag känner var ett misstag, men jag kan inte komma på något just nu.

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Jag är ju mycket nöjd med mitt liv och de personer och de företeelser som är i det. Men utslaget har jag nog varit lite ledsnare totalt än vanligt, på grund av nästan-gått-in-i-väggen.

 

Vad spenderade du mest pengar på? Kläder och att äta ute antagligen.

 

Något du önskade dig och fick? Massor, bland annat Ray-Bansen som jag fick i födelsedagspresent, och antagningen till ett av Sveriges bästa masterprogram i sin kategori.

 

Något du önskade dig och inte fick? Tid.

 

 

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2013? Min pojkvän hade ordnat med en så fantastisk dag, jag har nog aldrig känt mig så mycket som ett födelsedagsbarn. Det började med en franskinspirerad brunch med några vänner hemma, sedan gick vi en lång solskenspromenad innan det var dags för nästa överraskning - som var två timmars segway-åkning. På eftermiddagen kom några av mina käraste vänner och grattade med presenter och världens godaste tårta.

 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Med risk för att låta tjatig, men ja - om jag inte oroat mig och stressat så mycket. Samtidigt ser jag inte saker direkt som misstag, jag tror sånt en upplever har något slags syfte. Jag har ett mycket mer hälsosamt synsätt till stress och jag har fått mycket mer personlig integritet på köpet. Ångra ingenting, det är mitt motto.

 

Vad fick dig att må bra? Mina vänner och min sambo.

 

Vem saknade du? Drabbas ju mer och mer av saknad av familjen och skulle vilja införa en regel att träffa dem mer. Och mest av allt lilla E, min systerdotter.

 

De bästa nya människorna du träffade? Alltså, mina kursare - vilket gäng? Underbara människor, helt enkelt.

 

Mest stolt över? Att jag tog steget ut i den tunna luften och kastade mig in i masterprogrammet för strategisk kommunikation.

 

 
 

Högsta önskan just nu? Bara att jag och mina nära och kära får leva och må bra.

 

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Jag ska laga mer hälsosam mat med mycket grönsaker så att vi får i oss massor av energi och vitaminer, och vi ska börja (och har börjat) leva mer medvetet härhemma, viktigt! Funderar även på att börja engagera mig politiskt igen.


Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0