lucka nr 9: berätta om din stil när du var 15 år.

Detta är lucka nummer 9 i Emily Dahls julkalender.
 
 
Emily, du har verkligen cought med off guard. De bilder jag har från 15-årsåldern just nu och här är exakt noll. Här är en bild på mig och min vän Sanna som 17- åringar dock som jag kan utgå från.
 
Min klädstil har gått upp och ned som en himla berg och dal- bana. I 14- årsåldern hade jag precis flyttat till stan och börjat på en ny högstadieskola och jag gjorde allt för att inte sticka ut. Jag bar i princip bara jeans och stickade tröjor, inget konstigare.
 
När vi började i nian hade jag dock bestämt mig för att det var nog med tråkkläder och jag slutade lyssna på mina föräldrars kloka råd och köpte mig lite roligare kläder som jag kände var trevligare. Jag ville vara lite modern och lite modig. Bland annat minns jag en fjärilströja från Vero Moda, det var ett stort fjärilstryck om man visade liksom lite navel. Som 15- åring försökte jag klämig lite mer vuxet och jag hade ett par svarta dressade byxor och ett par högklackade stövlar. Det var fortfarande mycket jeans och t- shirt men det var i alla fall roliga t- shirts. Jag började även använda kjol igen efter ett ganska långt uppehåll. Så min klädstil som 15- åring speglade att jag höll på att bryta mig ur min lilla kokong. Efter det kom jag upp i 16- årsåldern när jag var 80- tal för hela slanten (extremt modig helt plötsligt) och sedan 17 när jag blir lite mer bohemisk med varmare mer jordnära färger, broderat och spets.
 
Men man kan säga att det var som 15- åring som resan mot min klädstil idag började.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0