such wondrous water.

I torsdags höll jag ett tal i för vår retorikkurs i skolan, och jag hade valt att argumentera för att vi måste plastbanta våra hem. När jag gjorde efterforskningar till talet så hittade jag en massa skrämmande fakta, men också en hel del lösningar till problemet, varav några var glömda pärlor som hamnat långt bak i mitt huvud.
 
En sådan pärla är SIGG- flaskan, som jag köpte under 2009- nånting. En flaska i aluminium med en keramikbeläggning på insidan som gör att den är helt säker att dricka både vatten och sura drycker ur. Min gamla vet jag inte ens vart den tagit vägen, slarv-Sandra var väl framme, men jag kommer att köpa en ny sådan här så snart julen är över. SIGG-flaskan är testad och läcker till exempel inte BPA, om någon undrar. Finns att köpa till exempel här.
 
source

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0