söndagslistan.

Listan är hittad hos en av mina favoritbloggar, Emily Dahl. 
 
Hur länge har du bloggat? Jah började våren 2006, när Ebba von Sydow började ge en massa bloggtips i Veckorevyn.

Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga? Hade nog ingen bild alls. Jag läste nog inte ens någon blogg innan jag själv började.

IMGP0014

 Ville starta som modeblogg,  tyvärr har jag inte kvar mina allra första outfits. Vägrade visa ansiktet.

Vilken var den första blogg du förälskade dig i? Den första bloggen jag började följa och som jag älskade var Hanna Fridéns Francineska- blogg. Tyckte att hon såg ut som Audrey Hepburn och hon var så öppen, lite arg och väldigt rolig. Men ganska snabbt kom nästa förälskelse som var Underbaraclara.

Vad känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? Jag hade så många olika bloggar i början. Min första "riktiga" blogg finns inte kvar så jag kan inte läsa inläggen där, vilket jag tycker är oerhört synd. De andra spridda inläggen tycker jag är lite söta, och lite cluless kanske.

Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare? Det är en fem-sex stycken som jag gärna läser dagligen, sen ett gäng bloggar som jag klickar in mig på när andan faller på. 

IMG_0960
IMG_1772

Blev med tiden mer fokuserad på mat och inredning.

Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar? Det är nog en salig blandning av allting. Det är väl en jag läser som enbart är dagboksblogg, de andra är liksom båda två. 

Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om. Den här var svår. I de flesta bloggar jag gillar kan jag se lite av mig själv i författaren. Kan inte komma på någon med någon tillräckligt bra motivering.

Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om. Underbaraclara. Hennes utveckling har liksom följ min, eller tvärtom, under de här åren. Men hon är också en romantiker som gillar gamla saker, bakning och prickiga kjolar, samtidigt som hon är en kapabel kvinna med starka åsikter om samhället. 

Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? Inte så mycket tror jag, kanske att det är kul. Jag har ju ingen stor blogg att tycka till om.

IMG_2131

Bloggandet blev roligare när jag skaffade en bättre kamera och började experimentera med bildredigering.

Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg? Det hoppas jag! Fick kommentaren häromdagen att det under åren varit så att allt verkar vara så bra i bloggen även om mina vänner vet att jag egentligen mått dåligt, men det beror ju också på att jag inte vill dela alla mina sorger här. Det är nog det enda som sagts om ämnet.

Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? Nu är jag lite mer privat än jag brukade vara tror jag, just nu känns det som att jag vill hålla gränserna tätt kring privatlivet. 

Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför. Det är just det, privata saker som har med vad som händer i familjen och i relationer. Det är för nära och det är inte så kul för dem det handlar om att läsa. Och elaka saker om folk.

I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du? Klart man vill ha bekräftelse, men med tanke på hur lite jag bloggar så är ju inte den driften så stark. Mittemellan.

Tror du att en kan lära känna en person genom att läsa hens blogg? Ja, en del av personen i alla fall.

Har du träffat folk irl efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? Nej.

IMG_2426red

Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga? Ja, om man skriver väldigt destruktivt och väldigt nära om hur dåligt man mår eller snackar skit om folk, direkt eller indirekt. 

Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Har nog aldrig fått någon elak kommentar, har en alldeles för liten blogg för att folk ska orka bry sig ;)

Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar? Nej, inte vad jag kan minnas.

IMG_2171

Mest har jag bloggat om studenttiden i Lund ♥

Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig? En nackdel som gör att jag inte uppdaterar så ofta är att det är tidskrävande, om man vill ha fina och genomtänkta inlägg. Jag jobbar heltid och försöker träna, umgås med både vänner och sambo samt ägna mig åt andra intressen, det är svårt att få tiden att räcka till. Hade gärna tagit upp bloggandet på allvar igen.

Tror du att du fortfarande bloggar om två år? Man vet aldrig, men förhoppningsvis. Det är kul att ha att se tillbaka på!


Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0