växthusvår.

IMG_4608
 
Min älskade Mårbacka-pelargon har under vintern vuxit sig vild och sned. Jag har världens minst gröna fingrar, eftersom jag lyckats med bedriften att ta död på kaktusar så överlåter jag allt växtskötsel till Sebastian. Men nu tycker jag att pelargonen känns stökig och inga blommor har den, men det kanske de inte brukar ha över vintern? Anyways, läste på och såg att nu är tiden att plantera om, klippa ner och ta sticklingar. Sebastian kommer att ansvara för vårt apelsinträd, pelargonen är min så den ska jag se till att försöka vårda. 
 
Om det är någon läsare som har tips gällande pelargoner, sticklingar och så vidare, heta tips för en växtnovis som jag, så vore det fint om ni lämnade en rad i kommentarsfältet! Hade hellre önskat att växterna skötte sig själva och att jag slapp, men en vill ju ha det fint i fönstren.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0