en person som skall syssla med tiden, alltså den svindlande uppgiften att mäta en dimension, får väl inte ställa sig och flabba, när han hör talas om en klocka som faktiskt tycks stå i direkt förbindelse med tidens hemliga strömmar.

 
Den här veckan är helt insane. Vi jobbar med dubbla kurser och är arga för det, jag pluggar 10 timmar om dagen. Idag sitter jag i alla fall i vårt fina sovrum och skriver tentaopponeringar. Så nu vet ni varför jag är lite frånvarande.
 
Stämningen i sovrummet känns Maria Gripe-isk. Vi pratade om dessa underbara böcker på tåget hem, jag och H. Älskade böcker. Är det någon som vet "vuxen"böcker som är skrivna i stil med Maria Gripes böcker, med finstämd invävd mysticism, sköra pianotoner från väggarna och skira minnen? 

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0