it's been my experience that you can nearly always enjoy things if you make up your mind firmly that you will.

Favoritgenre: Inbillar mig att jag gillar historisk-romantiska böcker, men är nog mer fascinerad av någon slags mysticism. Har ändrat smak lite och inte riktigt landat i vad jag gillar än.

 

Favoritbokhandel: Har ingen direkt favorit, men jag gillar till exemper stora Akademibokhandeln vid Davidshallsbron i Malmö.

 

 
 

Senast köpta inbundna bok: ”1Q84”, första boken.

 

Favoritbibliotek: Jag gillar Malmö stadsbibliotek, plus Orkanen på Malmö högskola där jag hänger en del nuförtiden.

 

Favoritplats att läsa (i hemmet): soffan! Somnar alltid i sängen.

 

Favoritplats att läsa (utanför hemmet): I parker eller på trappan vid kanalen.

 

 
 

Bästa bakgrundsljudet vid läsning: Antingen tyst, vardagssorl eller klassisk musik. Ett tag läste jag bäst med musik, men nu fattar jag inte hur jag klarade det.

 

Bästa lässnackset: Tutti Frutti, typ.

 

Bästa läsdrycken: te eller chai latte, alternativt iskall lemonad på sommaren.

 

När på dygnet läser du helst: det sker oftast på kvällen när jag har tid, men idealiskt är mitt på dagen när jag inte är så trött.

 

 

 

Bästa bakfylleläsningen: bloggar.

 

Bästa kollektivtrafikläsningen: random pocketbok, helt enkelt.

 

En bok du läst på sistone som inte var så bra: ”En sommar vid Augustenbad” var ganska trist.

 

Boken/böckerna du läser nu: vid sidan av kurslitteraturen, ”Madame Bovary” av Gustave Flaubert.

 

En författare du beundrar: JK Rowling för ett levande språk som liksom inget annat tar in mig i berättelsen.

 

Den bästa boken du läst det här året: ”Glaskupan” av Sylvia Plath.


Det ni säger
Postat av: Vicky

bästa listan, gjorde precis också den. OCH jag älskar fasen också glaskupan. <3

Svar: Hej Vicky! Åh vad kul, ska genast in och kika på din lista, kul att vi har liknande smak :)
Sandra

2013-11-06 @ 19:12:27
URL: http://vickys.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0