reet petite.

Jag och en kursare har under dagarna gjort både Ikea och Malmö centrum osäkra. Min vän visade mig två gömda butiker som var helt magiska, perfekt nu inför julshoppingen!
 
Formfröken
Formfröken har svensk och tysk design blandat med väl utvalda vintagebitar. Jag köpte den här mässingsstaken för en hundring men hade lätt kunnat handla upp halva butiken. Här är det som att kliva in i ett sparsmakat cirkusland!
 
Petite Violette ligger alldeles intill Formfröken, butikslokalen är som jag skulle kunna tänka mig att Hattmakaren i Alice i Underlandet skulle kunna ha det hemma hos sig. Förtollande fina saker och vägar tapetserade med gamla boksidor.
 
Båda dessa pärlor hittar du på Hemfeltsgatan i Malmö, en av smågatorna som du kommer till om du går från Malmö centrum och passerar Fersens väg.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0