fru marianne.

 
 
 
 
 
 
På julaftons natt mådde jag lite dåligt och bestämde mig för att rota i gömmorna i SVT Öppet Arkiv. Där fann jag "Fru Marianne", en serie i fyra delar som jag sett någon gång för 13 år sedan men jag hade glömt bort nästan allt. Jag är så glad att jag hade den upplevelsen framför mig då! Jag låg i mammas och pappas gästsäng från Ikea till klocka 4 på morgonen med telefonen i handen och följde den bortskämda Mariannes resa in i äktenskapet. För den förnäma men djupt skuldsatta familjen ses patron Börjes friarbrev som en välkommen utandning. Men det ensamma livet på en bondgård är inte vad den hjälplösa Marianne är van vid.
 
Se den!

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0