om att längta

Vissa perioder känns enklare än andra. I skolan, menar jag. Nu har jag legat vid universitetet i tre år och det enda jag skrapat ihop hittills är en handfull a- kurser och en högst onödig sak på avancerad nivå. Nu är det en ett och ett halvt- årig yrkesutbildning att ta sig igenom. A-, b och c- kurs. Ibland känner jag jättepepp på den, ibland undrar jag om utbildningsområdet egentligen är något för mig.

Just nu vill jag bara vara klar. Jag vill jobba, komma hem och vara ledig, få råd att flytta till en ordentlig lägenhet, skaffa hus, renovera hus, anlägga trädgård, servera hemmagjord flädersaft i en syrénberså hemma i min egen trädgård och laga mat i ett riktigt stort kök.

Men vad är en bal på slottet. Det är många år tills dess. Om man inte är Underbaraclara som redan har kommit en ordentlig bit på vägen på det ynka året hon levt längre än mig.

Det ni säger
Postat av: Linnéa - tre och en katt

Misströsta inte! Jag är i samma sits och mamma brukar trösta mig genom att säga att vi mognar olika fort här i livet. Men en dag står man där och upptäcker att man faktiskt kommit en bra bit på vägen. Lycka till!

2011-02-01 @ 23:18:25
URL: http://royalcat.wordpress.com
Postat av: Sandra

Din mamma är vis Linnéa, tack för de orden! Det gjorde mig glad:) Ibland är man ju hur nöjd som helst men ibland längtar man nästan ihjäl sig efter det som ska komma efteråt:)

2011-02-02 @ 11:11:16
URL: http://lovlilett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0