berätta om din stil.

Emily Dahl har, för vilket år i rad vet jag inte, skapat en "Berätta om"-julkalender. I år är tema mode. Jag brukar försöka hänga med i berättandet, så vi går ut tappert och ser hur det artar sig. Klicka på Emilys namn för att komma till hennes blogg och för att läsa mer om julkalendern.
 
Årets första lucka är Berätta om din stil. 
 

 
 
2013-10-31-0829_52720665ddf2b336b2679e7b
 
 
 Min stil har utvecklat en hel del under åren, jag har varit alltifrån jeans- och kofta-tjej, till 80-talskulört till jordigt bohemiskt till nu. Den stil jag har nu började jag utveckla för lite mer än tre år sedan - jeansen byttes ut mot klänningar och kjolar, hästsvansen pryddes med sidenband och jag började använda mer blusar. 
 
Grunden till stilen ligger långt tillbaka, till min tjusning för sekelskiftsromantik som började i gymnasiet. Den är inte så påtaglig nuförtiden, men ur den tjusningen har intresset för äldre tiders stil och mode sprungit.
 
Om jag skulle försöka beskriva min stil skulle det bli ungefär feminim modernt retroinspirerat och lekfullt. Basen är kjolar eller klänningar med fina blusar och cardigans. Jag använder ganska sparsmakat med accessoarer och har några favoriter som jag använder ofta, till exempel mitt halsband med fåglar.
 

Det ni säger
Postat av: Moa

Åh vad fint du klär dig!

Svar: Tack söta Moa!
Sandra

2013-12-01 @ 10:52:31
URL: http://moamarie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0